Apteki

Czy zakaz reklamy aptek oznacza zakaz prowadzenia działań marketingowych?

21 stycznia na łamach dziennika Rzeczpospolita ukazał się artykuł „Apteki: między informacją a reklamą”  przedstawiający pogląd, że wszelkie działania ubezpieczeniowe lub rabatowe aptek, polegające na umożliwieniu tańszego zakupu leków stanowi niedozwoloną przepisami Prawa farmaceutycznego reklamę aptek. Jednak czy przepisy faktycznie zakazują wszelkich działań aptek wprowadzających np. obniżkę cen?

Opolski WIF chce karać aptekarzy za realizację obowiązków ustawowych

Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Opolu nakazuje aptekom usunąć wszelkie plakaty, banery i inne druki informujące pacjentów o przysługującym im prawie do zakupu tańszych zamienników leków, wskazując że przepisy dopuszczają informowanie o tym jedynie osobiście przez osobę wydającą leki. W opinii WIF przedstawionej na stronie internetowej, powyższe działania stanowią niedopuszczalną reklamę […]

Co dalej z zakazem reklamy aptek?

Choć w mediach mówi się wciąż o konieczności i możliwościach dookreślenia zakresu zakazu reklamy aptek w ramach nowelizacji Ustawy refundacyjnej, to projekt opublikowany na stronie Ministerstwa Zdrowia pomija tę kwestię milczeniem. Dyskusja nad nowelizacją jest jednak wciąż aktualna – temat jest niezwykle istotny, a obecnie obowiązujące rozwiązania dalece niezadowalające. Za […]

Sąd Najwyższy wyznacza granice uprawnień samorzadu aptekarskiego

Na wokandę Sądu Najwyższego trafiła kolejna odsłona sporu o uprawnienia Izb Aptekarskich. Wyrokiem z 5 czerwca (sygn. akt III ZS 8/13) bieżącego roku Sąd Najwyższy uchylił uchwałę Okręgowej Rady Aptekarskiej Pomorsko-Kujawskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Bydgoszczy w sprawie trybu opiniowania kandydatów na kierowników aptek.

W DGP o zakazie reklamy aptek

Na portalu Dziennika Gazeta Prawna, kolejny artykuł na temat zakazu reklamy aptek a w nim wypowiedź Macieja Żelewskiego, pokazująca do jakich absurdów może prowadzić restrykcyjna wykładnia art. 94a Prawa farmaceutycznego.

WIF o reklamie aptek

Opublikowano już 15 wyroków dotyczących zakazu reklamy aptek, po jego zaostrzeniu 1 stycznia 2012 r. Aptekarze i prawnicy wypatrują jednak z niecierpliwością uzasadnień dotyczących meritum sprawy, których póki co brak. Takie uzasadnienie być może zostanie opublikowane w związku z ostatnimi wyrokami WSA w Warszawie. Tymczasem postanowiliśmy na łamach bloga przyjrzeć […]