Life Sciences Law Blog

Projekt Ustawy refundacyjnej – sztywne ceny i marże

Sztywne ceny i marże na leki refundowane, to jedna z koncepcji, z którą powraca Ministerstwo Zdrowia w najnowszym projekcie Ustawy refundacyjnej. Powstaje przy tym pytanie, jaki wpływ będzie miało usztywnienie cen i marż na politykę rabatową spółek sektora farmaceutycznego i dochodowość na kolejnych ogniwach łańcucha dystrybucji?

Projekt Ustawy refundacyjnej – co z obecnymi wykazami leków refundowanych?

Najnowszy projekt Ustawy refundacyjnej obejmie nie tylko wnioski refundacyjne składane w przyszłości – wprowadza on również szczególne zasady dotyczące produktów znajdujących się na obecnych listach refundacyjnych. Zaniedbanie obowiązków przewidzianych w projekcie Ustawy refundacyjnej może skutkować automatycznym obniżeniem ceny urzędowej, a nawet usunięciem z wykazu produktów refundowanych.

Instrumenty podziału ryzyka w projektowanej Ustawie refundacyjnej

Z objęciem konkretnego leku refundacją wiąże się ryzyko, które może być podzielone pomiędzy publicznego płatnika a przedsiębiorcę, którego produkt jest lub ma być objęty refundacją. Instrumenty, które to mają umożliwić zawiera projekt Ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (dalej: Ustawa refundacyjna).

Rewolucja w refundacji!

Ministerstwo Zdrowia opracowało i opublikowało wczoraj wieczorem projekt nowej, kompleksowej ustawy refundacyjnej. Zmiany mają charakter rewolucyjny – dotyczy to przykładowo zarówno wprowadzenia nowej kategorii refundacyjnej, sztywnych marż i cen, jak i instrumentów typu price-volume agreements. Na naszym blogu w najbliższym czasie rozpoczniemy cykl postów przedstawiających analizy biznesowo-prawne projektowanych zmian. Zapraszamy […]

7% VAT na instalacji sprzętu medycznego pod znakiem zapytania?

W dniu 14 maja 2010r. Minister Finansów wydał interpretację (sygn. PT1/033/53/356/WLI/09/PK-983), którą zmienił uprzednio wyrażone przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (DIS) stanowisko i stwierdził, że wykonanie dodatkowych usług polegających na montażu (instalacji) sprzętu medycznego podlega opodatkowaniu stawką 22%.