Gdzie znajdę przystępnie podane, różnorodne informacje prawne?

Centrum prasowe DZP.

Spółka też może zostać blogerem

23.09.2021

Autorzy:
Artur Nowak

Blogi i vlogi stają się coraz popularniejszym sposobem zarabiania pieniędzy. Świadczy o tym również rosnąca liczba związanych z nimi sporów podatkowych.

W niedawnej sprawie WSA w Olsztynie potwierdził, że wydatki związane z prowadzeniem bloga można uznać za koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów. Oznacza to, że każdy posiłek zjedzony w restauracji, bilet do kina czy zabieg w SPA, pod warunkiem, że na blogu pojawi się np. ich recenzja, mogą zostać rozliczone jako koszty. Fiskus w swojej interpretacji, która została zaskarżona, kategorycznie stwierdził, że nie ma takiej opcji. Natomiast sąd podkreślił jedynie, że każdy wydatek należy oceniać indywidualnie.

„Działalność blogerska jest stosunkowo nowa, ale nie zmienia to faktu, że można na niej zarabiać. A skoro tak, to dochody z niej podlegają opodatkowaniu. […] Organ interpretacyjny nie dostrzegł, a na co słusznie zwrócił uwagę WSA, rozróżnienia pomiędzy blogiem jako narzędziem do przyciągania reklamodawców a przychodami z działalności gospodarczej, tu: reklamowej. W spornej sprawie te nie mogłyby być generowane bez prowadzenia blogu, który miał być kołem napędowym dla przychodów reklamowych.”  – komentuje Artur Nowak, Partner z Praktyki Podatkowej.

Pełen artykuł wraz z komentarzem dostępny jest w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”.

Bądź na bieżąco z DZP