Najnowsze teksty

Co z zakazem reklamy aptek po wyroku w sprawie OFE?

4 listopada 2015 r. Trybunał Konstytucyjny wydał wyrok w sprawie oceny konstytucyjności przepisów wprowadzających reformę systemu emerytalnego ograniczającą udział otwartych funduszy emerytalnych w gromadzeniu środków ubezpieczonych oraz zmieniającą zasady ich funkcjonowania. Spośród wszystkich zaskarżonych przepisów za niekonstytucyjny uznany został jedynie ustanowiony w zakwestionowanych przepisach zakaz reklamy OFE. Czy analogiczne orzeczenie może zapaść w sprawie konstytucyjności art. 94a Prawa farmaceutycznego zakazującego reklamy aptek i ich działalności?

O harmonizacji przepisów dot. leków weterynaryjnych

W październikowym numerze magazynu „Weterynaria” ukazał się artykuł r. pr. Tomasza Kaczyńskiego pt. „Leki weterynaryjne – harmonizacja przepisów na poziomie europejskim”, dotyczący projektu rozporządzenia w sprawie weterynaryjnych produktów leczniczych. Projekt ten – który może zostać uchwalony na przełomie roku – oznacza

Historii o ryczałtach ciąg dalszy

W ostatnim czasie Sąd Najwyższy dwukrotnie zabrał głos w sprawach o ryczałty za nocleg w podróży służbowej zawodowych kierowców. Wyroki z 14 sierpnia (sygn. II PK 241/14) oraz 15 września (sygn. II PK 248/14) niewątpliwie przynoszą dobre wieści dla pracodawców.

Meandry postępowania odwoławczego cz. I – artykuł z cyklu „Praktyka refundacyjna”

W związku z wątpliwościami w zakresie postępowania odwoławczego od niekorzystnej decyzji refundacyjnej, temat ten wymaga głębszej analizy. W tym postępowaniu wnioskodawcy przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy. Do wniosku tego stosuje się w zasadzie wszystkie przepisy regulujące instytucję odwołania od decyzji administracyjnej. Wprowadzenie środka odwoławczego posiadającego odmienną […]

No, i po kolejnym śniadaniu z prawem pracy…

Przede wszystkim niezmiernie cieszy mnie stała i wysoka frekwencja po stronie naszych gości oraz zaangażowanie odwiedzających nas szefów HR. Mam nadzieję, że w kolejnych edycjach, niezmiennie udaje nam się podawać zagadnienia prawne w sposób tak lekki, jak lekkie jest śniadanie, które serwujemy przy okazji 🙂

E-commerce.

Marki anglojęzyczne – czy polski konsument mówi po angielsku?

W zglobalizowanym świecie producenci dóbr, zwłaszcza tych szybko zbywalnych, tworzą marki o zasięgu globalnym. W tym celu często korzystają z języka angielskiego, uznając go za uniwersalny. Posłużenie się językiem Szekspira może być marketingowo uzasadnione również w przypadku rodzimych marek.

Compliance – hasło klucz w UOKiK na następne lata

Compliance – hasło klucz w UOKiK na następne lata

W trakcie seminarium zorganizowanego w dniach 13-14 października br. przez UOKiK i CARS, dotyczącego przepisów prawa ochrony konkurencji – a w szczególności porozumień wertykalnych – jedno hasło zdecydowanie przebijało się na pierwszy plan. Tym hasłem było compliance.