Najnowsze teksty

Gadżety reklamowe nadal do 100 PLN

Zwiększenie limitu zwolnienia z PIT dla nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych w związku z promocją lub reklamą świadczeniodawcy nie wpływa na maksymalną wartość upominków reklamowych.

Nieodpowiedzialny Google?

W dniach 23 i 25 marca 2010 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał dwa istotne orzeczenia dotyczące reklamy internetowej w postaci tzw. linków sponsorowanych (ad-words). Oba orzeczenia w tzw. połączonych sprawach Google (C-236/08, C-237/08 i 238/08) oraz sprawa Die BergSpechte (C-278/08) zostały wydane w trybie Art. 267 TFUE (dawny Art. […]

Wniosek o odstępstwo od „sunset clause”

Wniosek o odstępstwo od negatywnych skutków upływu okresu „sunset clause” można składać bez ograniczeń czasowych, tj. zarówno przed upływem, jak i po upływie 3-letniego okresu przewidzianego przez Prawo farmaceutycze.

Dr Marcin Matczak rekomendowany przez „Rzeczpospolitą”!

W opublikowanym dziś rankingu kancelarii prawnych dziennik „Rzeczpospolita” wyróżnił redaktora naczelnego naszego bloga, dr. Marcina Matczaka, jako specjalistę w dziedzinie prawa farmaceutycznego. W tym samym rankingu, ósmy rok z rzędu, kancelaria Domański Zakrzewski Palinka okazała się największą kancelarią prawniczą w Polsce. W dziedzinie prawa farmaceutycznego wyróżnieni przez autorów rankingu zostali: […]

Co dalej z obrotem pozaaptecznym?

Trwają prace nad aktualizacją wykazu produktów leczniczych dopuszczonych do obrotu pozaaptecznego (m.in. sklepy ogólnodostępne). Umieszczenie leku w tym elitarnym wykazie jest marzeniem każdej firmy farmaceutycznej. Dla wielu leków OTC taka możliwość pozostanie jednak wyłącznie teoretyczna. Problemem pozostają bowiem kryteria klasyfikacji, na podstawie których opracowywany jest wykaz leków dopuszczonych do obrotu […]

Zakaz przekazywania korzyści lekarzom w świetle najnowszego orzeczenia ETS

Zgodnie z art. 58 Prawa farmaceutycznego, zabrania się kierowania do osób uprawnionych do wystawiania recept reklamy produktu leczniczego polegającej na wręczaniu, oferowaniu i obiecywaniu korzyści materialnych, prezentów i różnych ułatwień, nagród i wycieczek. Wyjątkiem jest sponsorowanie spotkań promocyjnych, kongresów, konferencji naukowych i szkoleń oraz przekazywanie upominków związanych z praktyką medyczną, […]