Polecam artykuł Łukasza Kuligowskiego w „Dzienniku Gazecie Prawnej” dotyczący reklamy leków, która może wprowadzać w błąd.

Przedsiębiorca reklamujący lek nie może sugerować, że produkt zaleca lekarz. Za takie praktyki może zostać ukarany nie tylko przez Główną Inspekcję Farmaceutyczną, lecz także przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. (…)
Za tego rodzaju reklamę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał spółkę Aflofarm Fabryka Leków kwotą 80 tys. zł. (…)
– Przykład ten pokazuje, że główny inspektor farmaceutyczny nie jest jedynym organem, który kontroluje zgodność z prawem reklam firm farmaceutycznych. Co więcej, inaczej niż GIF prezes UOKiK może na przedsiębiorcę nałożyć karę pieniężną w wysokości do 10 proc. jego rocznego przychodu – zauważa Mikołaj Barczentewicz, prawnik w kancelarii
Domański Zakrzewski Palinka.

Więcej na ten temat: „Aktor zamiast lekarza to wprowadzanie w błąd w reklamie”.

Mikołaj Barczentewicz

Mikołaj Barczentewicz


mikolaj.barczentewicz@dzp.pl

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *