Tytułowe liczby wynikają z trzech decyzji Prezesa UOKiK wydanych w odniesieniu do praktyk reklamowych / promocyjnych stosowanych w spotach reklamowych smartDOM i Power LTE.
Kolejny raz praktyka pokazała jak istotną kwestią jest budowanie prawidłowych, odpowiadających prawu przekazów reklamowych. Główne motywy powtarzane we wszystkich trzech decyzjach to konieczność formułowania prawdziwych, czytelnych, pełnych komunikatów odnośnie oferty oraz jej elementów.
Zdaniem Prezesa UOKiK, reklama telewizyjna musi odpowiadać prawdzie i nie może sugerować konsumentom czegoś innego, niż jest w rzeczywistości. Takie stwierdzenie dotyczy przy tym nie tylko samej reklamy telewizyjnej ale również innych nośników.
Najnowsze teksty
Spotkanie „E-commerce na śniadanie”
26 stycznia odbyło się śniadanie biznesowe poświęcone przygotowaniu branży e-commerce do nowych regulacji w zakresie ochrony danych osobowych (RODO) oraz trendom w marketingu efektywnościowym w 2017 r.
25 lat za fałszywe faktury?
Sejm przyjął projekt ustawy penalizującej przestępstwa podatkowe. Za niektóre z nich, Kodeks karny będzie przewidywał nawet do 25 lat pozbawienia wolności. Projekt trafi teraz na posiedzenie senatu.
Poparcie dla odrzucenia projektu nowelizacji PF na Komisji Gospodarki i Rozwoju
Na posiedzeniu Komisji Gospodarki i Rozwoju swój dalszy ciąg miała dyskusja nad „Apteką dla Aptekarza”. Spor o nią z rynku przeniósł się na przedstawicieli instytucji państwowych. Odbyta dyskusja może stanowić ostateczne podsumowanie tematu przed posiedzeniem plenarnym, na którym rozpatrywany będzie poranny wniosek Komisji ds. Deregulacji o odrzucenie projektu w całości.
Umbrella branding w praktyce URPL
Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych określił zasady, które muszą zostać spełnione przez nazwy produktów leczniczych zawierających wspólny człon będący nazwą parasolową.
Indeks Percepcji Korupcji 2016 – Polska ma tyle samo punktów co w 2015
W rankingu „Indeks Percepcji Korupcji” opublikowanym przez Transparency International na rok 2016, Polska znalazła się na 29 miejscu wśród 176 krajów. Oznacza to awans o jedną pozycję w porównaniu do 2015. Jednak w skali punktowej Polska otrzymała dokładnie tyle samo co w roku poprzednim.
Apteka dla Aptekarza odrzucona w całości i przekazana do MZ
25 stycznia 2017 r. Komisja Nadzwyczajna ds. Deregulacji zajęła się ponownie projektem nowelizacji Prawa farmaceutycznego.
DZP Future – wywiad z Michałem Korbą [UserEngage.io]
W ramach projektu DZP Future rozmawiamy z Michałem Korbą, Growth Managerem w UserEngage.io.
„ISO 37001 – szansa czy zagrożenie?” – śniadanie biznesowe
W imieniu całego zespołu compliance kancelarii DZP zapraszamy na śniadanie biznesowe poświęcone nowej normie antykorupcyjnej ISO 37001.
Za dwa lata koniec bezpłatnych torebek
Konieczność pobierania od klientów dodatkowej opłaty za foliówki nie ominie sklepikarzy. Resort środowiska przedstawił nową wersję projektu ustawy o gospodarce opakowaniami.