Najnowsze teksty

WSA częściowo przychylnie w sprawie reklamy aptek

Bilans 2 lat sporów administracyjnych i sądowych o zakaz reklamy aptek nie jest dla farmaceutów korzystny. Spośród 67 wyroków wydanych w sprawach reklamy aptek tylko trzy można uznać za częściowo korzystne dla skarżących. Spośród tych trzech wyroków dwa ograniczają się jedynie do rozstrzygnięcia w zakresie kary a tylko w jednym […]

Rozbieżność w orzecznictwie WSA w sprawach udziału OIA w postępowaniach dotyczących reklamy aptek

Wraz z wejściem w życie zakazu reklamy aptek i ich działalności samorząd aptekarski podjął działania zmierzające do włączenia się w proces egzekucji nowych ograniczeń administracyjnych. Uchwałą Krajowego Zjazdu Aptekarzy z dnia 22 stycznia 2012 r. uchwalony został nowy Kodeks Etyki Aptekarza Rzeczypospolitej, zgodnie z którego art. 19 ust. 1 „aptekarz […]

UOKiK bada i karze podmioty na rynku weterynaryjnym

W zeszłym tygodniu Prezes UOKiK opublikował wydaną pod koniec 2013 roku decyzję, w której stwierdził istnienie porozumienie o skutku antykonkurencyjnym na rynku weterynaryjnym. Decyzja odnosi się do rynku dietetycznych karm dla zwierząt, relacji pomiędzy producentem a dystrybutorami i mechanizmów ograniczających dostępność produktu na rynku. Nawet jeżeli przytaczana decyzja nie dotyczy […]

Yes, wii can!

23 stycznia 2014 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-355/12 Nintendo p-ko PC Box Srl. Wyrok jest istotny w przedmiocie określenia granic stosowania zabezpieczeń technicznych[1] wdrażanych przez producentów konsol oraz gier wideo. Takie zabezpieczenia, potocznie nazywanymi DRM (ang. digital rights management) służą zapobieganiu nielegalnemu korzystaniu z konsol […]

Jakie wyzwania stoją przed HR w firmie farmaceutycznej?

Wczoraj (23 stycznia) w siedzibie naszej kancelarii w Warszawie, mieliśmy przyjemność spotkać się z przedstawicielami firm farmaceutycznych i porozmawiać o problemach dotykających działy HR w tej branży. Spotkanie odbyło się w ramach cyklu „Śniadanie z prawem pracy”. Spotkanie pt. „HR PHARMA. Wyzwania HR w relacji do innych działów w firmie […]

Czy zakaz reklamy aptek oznacza zakaz prowadzenia działań marketingowych?

21 stycznia na łamach dziennika Rzeczpospolita ukazał się artykuł „Apteki: między informacją a reklamą”  przedstawiający pogląd, że wszelkie działania ubezpieczeniowe lub rabatowe aptek, polegające na umożliwieniu tańszego zakupu leków stanowi niedozwoloną przepisami Prawa farmaceutycznego reklamę aptek. Jednak czy przepisy faktycznie zakazują wszelkich działań aptek wprowadzających np. obniżkę cen?