Prawo konkurencji i konsumentów

Prezes UOKiK opublikował rekomendacje dotyczące oznaczania współpracy komercyjnej w social media. Co to oznacza dla producentów z branż regulowanych?

Prezes UOKiK opublikował rekomendacje dotyczące oznaczania współpracy komercyjnej w social media. Co to oznacza dla producentów z branż regulowanych?

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów („UOKiK”) opublikował rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych („Rekomendacje”). Materiał pojawił się zarówno na stronie internetowej[1], jak i na profilu instagramowym UOKiK [2]. Jest on odpowiedzią na potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku influencer marketingu i brak legislacji dedykowanej tej formie […]

Naczelna Rada Aptekarska na drodze kolejnego porozumienia ograniczającego konkurencję

Dyskusja o Ustawie o zawodzie farmaceuty wkracza w decydującą fazę. Projekt ustawy, który trafił na Radę Ministrów został pozbawiony zapisów nadających Izbie aptekarskiej uprawnienia stawiające ją na równi inspekcji farmaceutycznej. Prezydium Naczelnej Rady Aptekarskiej znalazło inny sposób na ingerowanie w zasady prowadzenia działalności aptecznej.

Accounting and taxes

„Nowy ład konsumencki” – zakaz modyfikacji żywności w krajach UE oraz wysokie odszkodowania dla konsumentów przyznawane nakazem

18 października br. odbyła się organizowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisję Europejską konferencja „Nowy ład konsumencki” poświęcona planowanej rewolucji w ochronie konsumentów w Europie. Komisja Europejska oraz państwa członkowskie pracują nad projektami dwóch dyrektyw: dyrektywy dotyczącej powództw przedstawicielskich oraz dyrektywy „Omnibus”.

Pierwsza decyzja UOKIK o wykorzystaniu przewagi kontraktowej

Pierwsza decyzja UOKIK o wykorzystaniu przewagi kontraktowej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał pierwszą decyzję na podstawie obowiązującej od niedawna ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej.
W swoich założeniach ustawa ma niwelować dysproporcje występujące w obrocie handlowym pomiędzy słabszymi z punku widzenia potencjału ekonomicznego uczestnikami np. rolnikami a dużymi sklepami wielkopowierzchniowymi, które nabywają towar od producentów.