Regulacja

Zmiany w telemarketingu farmaceutycznym. Potrzebne zgody

25 grudnia 2014 r. wszedł w życie znowelizowany art. 172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Przepis ten reguluje zasady prowadzenia działań marketingowych za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych, w tym usług telefonii głosowej. W rezultacie od 25 grudnia 2014 r. działalność w zakresie telemarketingu farmaceutycznego wymaga uzyskania zgody od każdego odbiorcy przekazywanych w ten sposób komunikatów handlowych.

Legislacja Ministerstwa wbrew Konstytucji

„Ministerstwo Zdrowia nie dba o zasady dobrej legislacji” – pisze Rzecznik Praw Obywatelskich (Rzeczpospolita, 1 luty 2012 r.). Z tezą tą i jej uzasadnieniem należy się w pełni zgodzić. Ustawa refundacyjna i chaos, jaki wywołało jej wejście w życie, a także prace nad aktami wykonawczymi do tej ustawy i sposób ich wprowadzania w życie, w pełni obnażyły fatalną jakość legislacji resortu zdrowia. Wątpliwości konstytucyjnych jest jednak więcej.