Kto jest Twoim ulubionym autorem?

Alerty DZP.

Nowe zasady reklamy suplementów diety w telewizji

27.11.2019

Autorzy:
Michał Tracz

Samoregulacja o powszechnym zasięgu

Przedstawiciele największych nadawców telewizyjnych zawarli porozumienie, które ustala nowe standardy emisji reklam suplementów diety w telewizji. Już od 1 stycznia 2020 wszystkie reklamy tych produktów będą musiały być zgodne z wymaganiami samoregulacji, aby zostać wyemitowane np. w kanałach TVP, TVN, czy Polsat.

Część wymogów idzie dalej niż przepisy prawne lub jest bardziej specyficzna, dlatego sama zgodność materiałów reklamowych z prawem nie będzie wystarczająca dla emisji reklam. Przykładem takiego wymogu jest obowiązek zamieszczenia komunikatu „Suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych.”, w ściśle określonej formie i wymiarach.

Podmioty, które mają zaplanowane emisję reklam telewizyjnych od 1 stycznia 2020 muszą pilnie rozpocząć rewizję swoich spotów reklamowych i dokonać w nich modyfikacji.

Dalsza część alertu znajduje się w pliku PDF.

Bądź na bieżąco z DZP