Czy rozwiążę najbardziej skomplikowane problemy?

Różnorodne praktyki. Jedna analiza. Twoje rozwiązanie.

Franczyza

Rozwijanie biznesu poprzez budowanie sieci franczyzowych jest strategicznym elementem działalności. Zarówno tworzenie, jak i dostosowanie funkcjonującego modelu franczyzowego do wymagań rynku to wyzwania, które wymagają wdrożenia m.in. zmian prawnych, organizacyjnych, zarządczych, finansowych. Z uwagi na stopień złożoności tego procesu, konieczne jest wieloaspektowe doradztwo prawne i podatkowe.

W związku z tym DZP stworzyło interdyscyplinarny zespół specjalistów, których celem jest wsparcie przedsiębiorców planujących stworzenie sieci franczyzowej lub wprowadzenie modyfikacji w dotychczas działającym modelu. W skład zespołu wchodzą doradcy z kilku obszarów prawa, w tym m.in. korporacyjnego, konkurencyjnego, konsumenckiego, danych osobowych, podatków i fiskalizacji, bezpieczeństwa IT oraz przepisów regulacyjnych.

Klientom, funkcjonującym w modelu franczyzowym, doradzamy:

  • w opracowaniu modelu franczyzy
  • przy przygotowaniu niezbędnej dokumentacji
  • w nadzorze nad wdrożeniem franczyzy
  • przy rekrutacji potencjalnych franczyzobiorców
  • prowadząc szkolenia dla franczyzobiorców
  • przy nabywaniu przez franczyzodawcę placówek franczyzowych objętych dotychczas franczyzą (doradztwo transakcyjne)
  • w przygotowaniu skrojonych na miarę rozwiązań, w tym: click and collect, sklepów online na gotowych platformach, zawieraniu umów poprzez aplikacje mobilne (sprzedaż, rezerwacja itp.), sprzedaży produktów w sklepach samoobsługowych oraz przy pomocy specjalnie dostosowanych automatów

Nasze doradztwo odpowiada w szczególności na potrzeby:

  • ułożenia modelu sieci franczyzowej według wymogów prawa oraz planowanego przez klienta modelu biznesowego
  • przygotowania dokumentacji dla celów wdrożenia modelu biznesowego, w tym dokumentacji franczyzowej
  • opracowania aspektów fiskalizacji sprzedaży i rozliczeń podatkowych
  • negocjacji umów z franczyzobiorcami oraz kontrahentami
  • sporządzenia regulaminów, ogólnych warunków, polityki i procedur
  • opracowania ram prawnych działań marketingowych, programów lojalnościowych, konkursów, akcji promocyjnych
  • zabezpieczenia kwestii regulacyjnych (leki, żywność itp.)
  • wymiany informacji między przedsiębiorcami
  • ustalania warunków dostaw, zakupu i odsprzedaży produktów w sieci franczyzowej

Główne cechy naszego doradztwa:

  • działamy równolegle w kilku obszarach zapewniając project management i single point of contact (PM)
  • projekty z reguły rozpoczynamy feasibility study, aby przygotować dla klienta optymalny model działania
  • ze względu na nasze doświadczenie, każdorazowo możemy zaproponować partnerów biznesowych dla poszczególnych obszarów, np. dostawców aplikacji mobilnych, etc.
  • realizujemy projekty w skali ogólnopolskiej, a także międzynarodowej – współpracując ze sprawdzonymi doradcami z innych państw

Klientom budującym sieć franczyzową lub zmieniającym dotychczasowy model franczyzy doradza zespół specjalistów:

Prawo korporacyjne | doradztwo transakcyjne | dane osobowe:

Bartosz Marcinkowski | Sylwia Kuca

Prawo konkurencji i konsumentów:

Jarosław Łukawski | Marta Balcerowska

Przepisy regulacyjne:

Tomasz Kaczyński | Anna Hlebicka-Józefowicz

Prawo podatkowe i fiskalizacja:

Joanna Wierzejska

artykuły powiązane

Bądź na bieżąco z DZP