27.09.2022
Autorzy:
Praktyki:
Specjalizacje:
Dagmara Lukosek oraz Paweł Kaźmierczyk z Praktyki Life Sciences omawiają szanse na pozyskanie przez placówki medyczne dodatkowych środków finansowych w ramach subfunduszu modernizacji podmiotów leczniczych.
Subfundusz modernizacji podmiotów leczniczych (SMPL) − Szansa na pozyskanie przez placówki medyczne dodatkowych środków
finansowych
Fundusz medyczny – to mechanizm finansowy ustanowiony na mocy ustawy z 7 października 2020 r. o Funduszu medycznym. Powstał on z inicjatywy Prezydenta RP, we współpracy z Ministrem Zdrowia. W ramach Funduszu wyodrębnia się:
- subfundusz infrastruktury strategicznej,
- subfundusz modernizacji podmiotów leczniczych,
- subfundusz rozwoju profilaktyki,
- subfundusz terapeutyczno-innowacyjny.
Cele i główne założenia SMPL
Cel: poprawa jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz bezpieczeństwo udzielania świadczeń opieki zdrowotnej poprzez inwestycje w infrastrukturę ochrony zdrowia
Okres realizacji: lata 2021-2029
Budżet: około 7 mld PLN
Przeznaczenie: wsparcie dla podmiotów udzielających świadczenia opieki zdrowotnej finansowane ze środków publicznych
Nabór wniosków do SMPL
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Ministerstwo Zdrowia obecnie trwają prace nad opracowaniem dokumentacji do pierwszych naborów w następujących zakresach:
- rozwoju infrastruktury udzielania świadczeń opiekuńczo-leczniczych,
- wsparcia ratownictwa medycznego,
- wymiany łóżek szpitalnych.
Jak eksperci z Praktyki Life Sciences pomogą mi aplikowanie o środki z Subfunduszu Modernizacji Podmiotów Leczniczych?
Prawnicy z Praktyki Life Sciences DZP to grono specjalistów, którzy mogą na bieżąco wesprzeć Państwa placówkę w szeregu działań ułatwiających aplikowanie o środki z Subfunduszu Modernizacji Podmiotów Leczniczych. Zakres tych działań obejmuje:
- bieżący monitoring i informowanie klienta o etapie prac Ministerstwa nad dokumentacją oraz ogłoszeniu Konkursu,
- wsparcie w opracowaniu dokumentacji oraz wniosku,
- wypracowanie innowacyjnego pomysłu na projekt – dostosowanego do indywidualnych potrzeb oraz sytuacji klienta, co będzie skutkowało m.in. podniesieniem jakości udzielanych świadczeń,
- wsparcie podczas całego procesu aplikacyjnego – od złożenia wniosku do podpisania umowy o dofinansowanie.