16.10 symbolicznie rozpoczęto budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Inwestycja zostanie zrealizowana na podstawie specustawy w sprawie „przekopu Mierzei Wiślanej”.
16 października br. symbolicznie rozpoczęto budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Inwestycja zostanie zrealizowana na podstawie uchwalonej w kwietniu ubiegłego roku, a znowelizowanej rok później, specustawie w sprawie tzw. „przekopu Mierzei Wiślanej”. Czy dotychczasowe plany ustawodawcy przewidujące ukrócenie praktyki uzupełniania „legislacyjnych ubytków” uchwalaniem specustaw na potrzeby konkretnych inwestycji pozostają aktualne?
Według resortu Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej inwestycja budowy przekopu Mierzei Wiślanej zostanie realizowana z uwagi na nadrzędny interes państwa, tj. obronności i bezpieczeństwa. Zgodnie z założeniami nowa droga wodna przyczyni się także do ożywienia gospodarczego rejonu Warmii i Mazur. Kanał żeglugowy ma zapewnić swobodną żeglugę jednostek, w tym także jednostek wojskowych, służb ratowniczych i granicznych, pomiędzy Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym.
Pełna treśc artykułu znajduje się tutaj: https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/przyszlosc-specustaw-nadal-bezpieczna-64725.html