W artykule Anna Hlebicka-Józefowicz omawia postanowienia kodeksu oraz wskazuje na zalety, jakie płyną z wdrożenia jego zasad w działalności w ramach branży franczyzowej.
Dojrzałość rynku franczyzy widać nie tylko w danych ekonomicznych, ale też w działaniach branży. W 2021 r. ogłoszono Kodeks Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy – samoregulację, której celem jest propagowanie najwyższych standardów współpracy franczyzowej.
Postanowienia Kodeksu i wynikające z nich gwarancje obejmują wszystkie etapy współpracy – od fazy przedumownej, przez wykonywanie umowy franczyzy, aż po jej rozwiązanie i rozliczenie. Na tle innych samoregulacji franczyzowych polski Kodeks wyróżnia duża szczegółowość i konkretny wymiar zobowiązań, jakie przyjmują na siebie Sygnatariusze.
Co ważne, Kodeks aktywnie współtworzy strona franczyzobiorców. Stowarzyszenia franczyzobiorców były uczestnikami prac nad Założeniami do Kodeksu i tekstem samoregulacji.
---
Cały artykuł Anny Hlebickiej-Józefowicz, Senior Associate z zespołu franczyzy, jest dostępny na stronie portalu Poradnik Biznesu.