10.11.2022

Autorzy:

  • Małgorzata Szwed

Praktyki:

Specjalizacje:

W artykule dla Rzeczpospolitej Małgorzata Szwed, Associate z Praktyki Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych omawia, jakie wady i zalety pojawiły się przy wprowadzeniu pracy zdalnej oraz jak to wygląda z perspektywy pracodawcy.

Oferując możliwość wykonywania pracy na odległość, pracodawca ma większy wybór potencjalnych kandydatów. Może też oszczędzić na kosztach biura. Z drugiej strony ma utrudniony nadzór nad wykonywaniem obowiązków i czasem pracy.

Pandemia znacząco zmieniła rynek pracy, a kilka milionów polskich pracowników zaczęło świadczyć pracę zdalną. Praca w tym trybie pozornie nie wydaje się mieć żadnych wad, przynajmniej z perspektywy pracowników. Jak to jednak wygląda z perspektywy pracodawcy? 

Poniżej omawiamy praktyczne korzyście i zagrożenia z pracy zdalnej dla pracodawcy. 

Rozwiązanie tymczasowe i docelowe 

Praca zdalna, choć do tej pory nie była dobrze zdefiniowana w polskim prawie - w praktyce istnieje od dawna. Jednak to dopiero pandemia COVID-19 upowszechniła jej stosowanie na bardzo szeroką, niespotykaną dotąd skalę. To nieodwracalnie zmieniło rynel pracy, na którym obecnie oferty pracy bez możliwości pracy zdalnej zdecydowanie tracą na atrakcyjności w oczach potencjalnych kandydatów. 

(...)

---

Cały artykuł autorstwa Małgorzaty Szwed, Associate z Praktyki Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych jest dostepny na stronie dziennika Rzeczpospolita.