13.10.2022

Autorzy:

Praktyki:

Specjalizacje:

W artykule dla Rzeczpospolitej Łukasz Górzny z Praktyki Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych omawia jakie kroki będą musieli podjąć pracodawcy, aby wprowadzić w firmie pracę zdalną.

Po zmianie przepisów pracodawcy będą mieli bardzo mało czasy na uregulowanie i wprowadzenie zasad pracy na odległość. Ułatwi to podzielenie tych zadań na etapy. Niektóre można wykonać już teraz.

Praca zdana na dobre zakorzeniła się w Polsce wraz z początkiem pandemii COVID-19. Choć w jej realiach pracownicy i pracodawcy funkcjonują już blisko trzy lata, kompleksowa regulacja będąca zmianą przepisów kodeksu pracy jeszcze nie stała się wiążącym aktem prawnym. Na bazie najnowszego projektu nowelizacji, który z duzym prawdopodobieństwem zostanie uchwalony, można jednak dziś wskazać kroki, jakie pracodawcy będą musieli podjąć, aby wprowadzić w firmie pracę zdalną.

KROK 1. Ocena ryzyka zawodowego 

Po podjęciu decyzji o wprowadzeniu pracy zdalnej zgodnej z projektowanymi przepisami pracodawcy będą zobowiązani do sporządzenia oceny ryzyka zawodowego dla poszczególnych grup stanowisk pracy zdalnej. Taka ocena będzie mogła mieć charakter uniwersalny i powinna zostać odpowiednio udokumentowana.

(...)

---

Cały artykuł autorstwa Łukasza Górznego, Senior Associate z Praktyki Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, jest dostepny na stronie dziennika Rzeczpospolita.