Z rozmowy Marty Bąk z Michałem Kluską dowiesz się jakie zmiany niesie ze sobą RODO, jak powinna przebiegać reklamacja w momencie kiedy klient twierdzi, że w paczce brakuje towaru.

Marta Bąk, Marketing i Biznes: Z jakimi zmianami powinni liczyć się właściciele e-sklepów w związku z wejściem RODO?

Michał Kluska, DZP: Spora część branży co najmniej już zabrała się za analizę tematu RODO i jego wpływu na ich biznesy. Z pewnością trzeba się przyjrzeć mechanizmom zakładania konta, udzielanych zgód, obowiązkowi informacyjnemu.

Ważnym elementem są umowy zawarte przez przedsiębiorcę, a które mają w sobie element powierzenia danych osobowych do przetwarzania. Ale z punktu widzenia kanału e-commerce polecam również śledzić rozwój prac i ostateczny kształt przepisów rozporządzenia europejskiego o e-prywatności.

Taki akt prawny jest przygotowywany, a będzie on istotny dla branży ze względu chociażby na kwestie e-mail marketingu i przetwarzania meta danych.

Sporo sklepów internetowych nadal nie spełnia wymogów prawnych. Jakie są najczęściej powtarzane błędy ich właścicieli?

Z oczywistych względów nie mogę tego potwierdzić i daleki jestem od generalizowania. Jeżeli błędy się pojawiają, to najczęściej wynikają one z wielu sprzecznych informacji jakie można przeczytać w Internecie.

Stan prawny w ostatnim czasie przecież też ulegał zmianom, stąd nie należy ufać temu, co się przeczyta na przestarzałym forum czy podpatrzy u konkurencji.

Jak zaradzać?

Szukać sprawdzonych źródeł – m.in. informacje pojawiające się na stronie Prezesa UOKIK, a także szkolić się – nie tylko z tego jak sprzedawać więcej i szybciej, ale również na temat zmian w prawie.

Pełna treść artykułu jest dostępna na stronie: https://sozosfera.pl/prawo/deszczowka-nowym-prawie-wodnym/ 

Źródło: www.marketingibiznes.pl, 29 września 2017