Kiedy i gdzie mogę poznać mojego doradcę?

Uczestniczymy w wielu konferencjach. Spotkajmy się tam.

Szkolenie online: Skutki implementacji dyrektywy Omnibus na rynku kosmetycznym – jak oznaczać promocje i weryfikować opinie?

20.04.2023

Autorzy:

Marta Balcerowska
Julia Besz
Maria Papis

Praktyka:

Life Sciences
Prawo Konkurencji

Specjalizacje:

Compliance
Prawo konkurencji

Wraz z portalem Wiadomości Kosmetyczne zapraszamy do udziału w cyklu szkoleniowym „Wyzwania nowoczesnej firmy w obrocie kosmetykami: prawo i praktyka”, dedykowanym przedsiębiorcom z sektora kosmetycznego.

Podczas 8 spotkań omówimy najważniejsze i najciekawsze zagadania z punktu widzenia przedsiębiorców, takie jak: współpraca z influencerami i lekarzami, sztuczna inteligencja czy cosmetovigilance i whistleblowing. Dla uczestników, którzy zdecydują się na udział w całym cyklu szkoleniowym przewidziane są specjalne benefity – indywidualna półgodzinna konsultacja prawna oraz bezpłatny dostęp do ostatniego szkolenia z cyklu, podczas którego odpowiemy na pytania uczestników zbierane podczas całego kursu.

Pierwsze spotkanie poświęcone skutkom implementacji dyrektywy Omnibus na rynku kosmetycznym odbędzie się już 20 kwietnia o godzinie 11:00.

Trzy unijne dyrektywy: Omnibus, cyfrowa i towarowa, które Polska zaimplementowała 1 stycznia, dają konsumentom nowe uprawnienia, ale tworzą także dodatkowe obowiązki dla przedsiębiorców. Znowelizowane przepisy dotyczą m.in. przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym czy kluczowych zasad prezentowania promocji i opinii o produktach.

Szkolenie, które poprowadzą Julia Besz i Maria Papis z zespołu compliance oraz Marta Balcerowska z zespołu prawa konkurencji, składać się będzie z dwóch części: teoretycznej oraz praktycznej. Podczas pierwszej z nich nasze ekspertki odpowiedzą na najczęściej pojawiające się wśród przedsiębiorców pytania, m.in.:

  • jak poprawnie informować o obniżeniu ceny oraz kiedy nie trzeba informować o obniżce,
  • kiedy informacja o obniżce będzie wystarczająco transparentna dla konsumenta,
  • czy informowanie dotyczy tylko relacji przedsiębiorca-konsument,
  • jak zmieniły się zasady pokazywania opinii klientów oraz czy i w jaki sposób je weryfikować,
  • jakie konsekwencje grożą za niedostosowanie się do nowych przepisów.

W ramach praktycznej części szkolenia uczestnicy będą mogli m.in. zapoznać się z udzielonymi przez Komisję Europejską wskazówkami interpretacyjnymi dotyczącymi nowych przepisów oraz dowiedzą się, jak weryfikować opinie klientów o produktach i jakie dokumenty trzeba będzie w związku z tym wdrożyć.

Więcej informacji i zapisy na stronie organizatora.

Bądź na bieżąco z DZP