Najnowsze teksty

Przyczyny wypowiedzenia – im więcej tym (dalej) lepiej?

Przyczyny wypowiedzenia – im więcej tym (dalej) lepiej?

Do tej pory wśród pracodawców panowało przekonanie, że w wypowiedzeniu mogą wskazywać wiele przyczyn uzasadniających rozstanie z pracownikiem, a wypowiedzenie będzie uzasadnione gdy choćby jedna z nich okaże się usprawiedliwiona. Taka praktyka miała swoje źródło w dotychczasowym orzecznictwie Sądu Najwyższego. Ten jednak poczynił ostatnio kolejny krok w stronę złagodzenia wcześniejszych stanowisk i „ukrócenia” pojawiających się w praktyce nadużyć.

Pregnant girl doing on ultrasound examination

Czy nowe standardy opieki okołoporodowej są gwarancją bezpieczeństwa?

2 czerwca 2016 r. wchodzi w życie rozporządzenie w sprawie standardów postępowania medycznego przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych w dziedzinie położnictwa i ginekologii z zakresu okołoporodowej opieki położniczo-ginekologicznej, sprawowanej nad kobietą w okresie ciąży, porodu, połogu, w przypadkach występowania określonych powikłań oraz opieki nad kobietą w sytuacji niepowodzeń położniczych – placówki medyczne i lekarze muszą przygotować się na zmiany, związane z wprowadzeniem nowych zasad.

Czy umowa o pracę zawsze podlega polskiemu prawu pracy?

Czy umowa o pracę zawsze podlega polskiemu prawu pracy?

Umowa o pracę w Polsce nie musi wcale podlegać polskiemu prawu. Może podlegać prawu obcemu, jeżeli w stosunku pracy pojawi się elementem transgraniczny. Zdarza się przy tym, że ani pracodawca ani pracownik nie są świadomi tego, jakie prawo rządzi zawartą przez nich umową o pracę.

Przyszłość polskich szpitali

Przyszłość polskich szpitali

Zmiana systemu finansowania polskiej służby zdrowia oraz jej struktury to najważniejsze, ale nie jedyne wyzwania, o których rozmawiano podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Czy szef może czytać moją korespondencję?

Czy szef może czytać moją korespondencję?

Pracodawcy często zawierają w regulaminach pracy lub innych wewnętrznych dokumentach informację o możliwym monitorowaniu korespondencji służbowej lub rozmów pracownika. Przywykliśmy już chyba do komunikatów, z którymi spotykamy się próbując załatwić telefonicznie sprawę w banku czy urzędzie np.: „informujemy, że w celu zapewnienia najlepszej jakości obsługi rozmowa będzie nagrywana”. Czy szef ma prawo nagrywać pracownika lub przeglądać jego pocztę?