DZP wspierało klienta z branży motoryzacyjnej w wielowątkowym i zakończonym sukcesem sporze związanym z awarią w zakładzie produkcyjnym.

Prawnicy DZP reprezentowali spółkę należącą do międzynarodowego koncernu z sektora automotive w sporze dotyczącym naprawienia szkody wywołanej poważną awarią w zakładzie produkcyjnym.

Spór był wyjątkowo złożony i wymagał ścisłej koordynacji prac zespołów z różnych praktyk prawa, ekonomii oraz nauk technicznych. Wątpliwości budziło wiele kwestii, od tak fundamentalnych, jak identyfikacja podmiotów odpowiedzialnych za szkodę, przez ustalenie przyczyn awarii, aż po ocenę jej skutków finansowych. Szczególne znaczenie miały tu straty związane z utraconą produkcją pojazdów oraz koniecznością reorganizacji pracy zarówno zakładu dotkniętego awarią, jak i podmiotów z nim powiązanych.

W każdym z tych obszarów prawnicy DZP musieli wnikliwie przeanalizować specjalistyczne aspekty funkcjonowania branży motoryzacyjnej, nie tylko organizacyjne, ale również techniczne. Jednym z kluczowych wyzwań, wymagającym wielowątkowej argumentacji prawno-faktycznej, było ograniczenie odpowiedzialności strony przeciwnej.

Od strony proceduralnej postępowanie przypadło na okres początku pandemii COVID-19, a tym samym zbiegło się z wdrażaniem rozpraw online w sądownictwie. W tak złożonej sprawie, w której przesłuchiwano kilkudziesięciu świadków (w tym z zagranicy), nowatorska wówczas forma zdalna okazała się niezwykle skutecznym rozwiązaniem, usprawniającym przebieg całego procesu.

Sprawę prowadzili: Paweł Lewandowski, Anna Ciepla oraz Bartosz KarolczykPraktyki Postępowań Spornych.