Jak prawo może pomóc w rozwoju biznesu?

DZP doradzało Semrush w przejęciu Brand24

Kancelaria DZP doradzała grupie Semrush w procesie nabycia większościowego pakietu akcji polskiego startupu, Brand24, dostawcy autorskiego oprogramowania do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie.

Semrush, amerykański potentat oferujący narzędzia do prowadzenia i analizy marketingu internetowego, od 4 lat jest też właścicielem polskiej spółki Prowly, za pośrednictwem której zakupił teraz 57,6% udziałów Brand24. Tym samym Semrush, przejmując akcje od założycieli startupu – Michała Sadowskiego i Piotra Wierzejskiego – oraz funduszy Larq Capital i Unfold.VC, stał się akcjonariuszem większościowym Brand24. Całkowita wartość transakcji uwzgledniająca wycenę zakupionych akcji oraz earn-out to 55 mln zł. 

Połączenie dotychczasowych doświadczeń światowego lidera w pracy z polskimi projektami wesprze Brand24 w dalszym rozwoju spółki, zwiększy dostęp do rynku globalnego i istotnie rozszerzy portfolio klientów. Klient DZP zyska z kolei dynamicznie rozwijającego się partnera oraz dostęp do wykorzystywanych przez niego technologii.

- Brand24 to imponująca firma ze świetnym produktem i świetnym zespołem. Współpracujemy jako partnerzy od wielu lat i nie możemy się doczekać wspólnego, nowego rozdziału – powiedział Eugene Levin, prezes Semrush.

Kompleksowe doradztwo transakcyjne po stronie kupującego koordynowali Katarzyna Biarda i Maciej Zajda, a w skład zespołu wchodzili: Katarzyna Wójcik, Joanna Róg-Dyrda i Grzegorz Sprawka. Badanie due diligence kupowanej spółki prowadzili również: Margarita Kobojek, Karolina Kulikowska-Gruszecka, Martyna Gruszka, Mateusz Jankowski oraz Agata Mierzwa.

Bądź na bieżąco z DZP