Multidyscyplinarny zespół doradzał PKP Intercity przy zawarciu wielomiliardowej umowy z Alstom Polska na dostawę pierwszych dwupoziomowych pociągów.

Kontrakt obejmuje zakup 42 piętrowych elektrycznych zestawów trakcyjnych Coradia Max o prędkości 200 km/h, z opcją na dostawę kolejnych 30 składów. To największa umowa taborowa w historii Polski i pierwszy projekt, w ramach którego PKP Intercity wprowadzi do swojej floty piętrowe pociągi ekspresowe.

Wartość umowy opiewa na blisko 6,9 mld zł, z czego ok. 4,1 mld zł przypada na dostawę taboru, a za część dotyczącą utrzymania pojazdów spółka zapłaci blisko 2,8 mld zł. Kontrakt obejmuje także kompleksową obsługę serwisową, w tym przeglądy i naprawy główne całej floty. Nowe pociągi będą nie tylko szybkie, ale także wyjątkowo pojemne i komfortowe. Każdy skład będzie obejmował 6 wagonów i według PKP Intercity, w podwójnym zestawieniu pociągi będą mogły zabrać nawet 1,1 tys. pasażerów. Produkcja nowych składów w całości odbędzie się w Polsce, w zakładach w Chorzowie i Nadarzynie.

DZP przez ponad rok wspierała PKP Intercity w kompleksowym przygotowaniu dokumentacji prawnej inwestycji, obejmującej w szczególności opracowanie i negocjacje umów oraz wsparcie w procesie ich finalizacji jak również reprezentowała PKP Intercity na etapie postępowania odwoławczego przed Krajową Izbą Odwoławczą.

Klientowi doradzał zespół prawników w skład, którego weszli Aleksandra Auleytner, Tomasz Michalczyk, Wojciech Hartung, Tomasz Krzyżanowski, Tomasz Zielenkiewicz, Cyprian Herl, Karolina Kulikowska-Gruszecka, Grzegorz SprawkaMagdalena Skowrońska.